BEELD ...

 

Benieuwd hoe het er ook in jouw hoofd aan toe kan gaan?

 

Benieuwd wat grondlegger Jon Kabat-Zinn zegt over de kern, over de inmiddels negen levenshoudingen, van de MBSR-training? Je hoort het in de filmpjes van Minds Unlimited, die hieronder gemonteerd zijn. 

De MBSR-training is ontwikkeld door moleculair bioloog Jon Kabat-Zinn, ter ondersteuning van medische trajecten. Het wordt vanaf 1979 ingezet om beter met stress, zorgen en frustraties om te gaan.
Je hoeft niet in een medisch traject te zitten om profijt te hebben van deze training. Als je in je leven stress, ongemak of onwenselijk patronen kent, dan kan de training iets voor je zijn. In 8 sessies leer je een aantal levenshoudingen te trainen en bewuster aan te nemen. Hierdoor breng je meer wijsheid, kwaliteit en duurzaamheid in je leven. 


Ook benieuwd naar wat een jaar mindful leven met je kan doen?
Bekijk de trailer of host de film via www.myyearoflivingmindfully.com.

... EN GELUID BIJ MBSR

 

Op deze pagina vind je de audio bij de MBSR-training van Fully Mind. De audio is uitsluitend voor eigen gebruik, dus niet bedoeld om te delen. Het wachtwoord krijg je bij deelname.

Volg je geen training, maar wil je toch graag zelf wat oefenen met bodyscans, zitmeditaties, liggende en staande bewegings-oefeningen? Kwalitatief en inhoudelijk vergelijkbare (gratis) audio vind je bijvoorbeeld bij Insight Timer of Headspace. 

Waarom zou je jezelf gaan trainen in 'niet denken maar doen'? Paradoxaal genoeg gaat het denken stukken beter na heel veel (niet denken maar) doen. En dat is fijn, goed en gezond. 

 

Wil je meer zien en horen?
Wat is wetenschappelijk gezien de waarde van mindfulness-apps? Hoe helpt mindfulness Ruby Wax? Is het wat voor jongeren? Hoe wordt mindfulness in gevangenis en psychiatrie toegepast? Hoe kan je volgens Marnix van Rossum met ongemak omgaan? Prikt prof.dr. Paul van der Velde de mythe over het lievige en vriendelijke boeddhisme door?
Kijk naar De boeddhistische blik voor alle antwoorden op het bovenstaande en nog veel meer.