Per 17 maart 2020 vinden de trainingen, voor jong en wat ouder, ook online plaats.
Wil je meer informatie? Kijk in de agenda of neem contact op.


* "Wow! Het was heel anders dan ik dacht!" Deze en meer uitspraken van deelnemers ook in de footer.

* De (online) .b-lessen en de 8-weekse MBSR-training krijgen een (online) 'samen zitten' vervolg.

* Tromgeroffel: een gastblog van Jolien Slavenburg: Liefdevol ouderschap met vallen en opstaan.

* Nood (lees: corona) breekt wet: de eerste filmpjes over stresseducatie (MBSR) staan online. 

* Beluister de eerste serie podcasts. Vijf weken lang mediteren op 'verwachtingsvol wachten'.


Waarom zou je wel je kamer, kantoor of keukenkasten zo nu en dan onder handen nemen, maar niet je eigen bovenkamertje, oftewel je brein? Gewoon, als vorm van  mentale hygiëne, om zo (weer) de beste en gezondste versie van jezelf te worden.

Train jezelf in het richten van aandacht op zaken die echt belangrijk voor je zijn. Krijg inzicht in je automatische piloot, vergroot je werkgeheugen, neem de controle van je kostbare leven weer in eigen handen, maar misschien vooral: word elke morgen wakker met nieuwsgierige aandacht voor wat de dag je brengen kan!

Fully Mind kan jou effectieve tools geven, waarna jij zelf ontdekt hoe je die kan gebruiken. Als jongere in het voortgezet onderwijs of MBO kijk je bij .b (dotbe), als 'niet-meer-zo-jongere' (tot 99 jaar) vind je info bij MBSR. Ben je nieuwsgierig genoeg en durf je de uitdaging aan, dan meld je je aan voor een training. De training wordt bij jou op school, op je werkplek, op een toegankelijke, sfeervolle locatie of digitaal gegeven.

De training kan helaas niet gratis aangeboden worden, maar is veel goedkoper dan je misschien denkt. Daarnaast betalen meer en meer zorgverzekeraars, werkgevers en scholen flink mee. Bovendien: als je eenmaal het effect van mentale hygiëne ontdekt, dan heb je er je hele leven plezier van!


* Meer ultrakorte podcasts: de dotbie en de drie-staps-meditatie.

* Een nieuw blog.

* Een nieuw gastblog? Gun jezelf een meditatieve schrijfervaring (en zet gelijk een ander aan het denken)!

* Training voor overgang basisschool naar VO: .breathe (4x 40-60 min. voor kinderen van 10-14 jaar)

* .b2 (dotbe squared): een vervolg op .b van 4+ lessen, ter bekrachtiging van .b-technieken